מקום עשירי: חור בלבנה |
נכון שזו לא פסגת היצירה של אורי זהר או של הקולנוע הישראלי ונכון שלרגעים הוא נראה היום קצת נאיבי ומביך, אבל מצד שני מדובר באחד הסרטים הכי אמיצים שנעשו פה וכדאי לראות אותו רק בגלל סצינת האודישנים הקורעת. |
|
 |
|
|
|
מקום תשיעי: תעלת בלאומליך |
שיאה של הקומדיה הישראלית בכל הזמנים. חגיגה מתוזמרת ומתוזמנת היטב של אפרים קישון.
|
|
 |
|
|
|
מקום שמיני: מטאליק בלוז |
אני חייב לציין שאני לא ממש מת על אבי קושניר בימים כתיקונים, אבל הוא הסיבה העיקרית לצפות בסרט המצוין הזה. כמה שחקנים אתם כבר מכירים שהצליחו להאפיל על איבגי? |
|
 |
|
|
|
מקום שביעי: המנגליסטים |
אחד הסרטים הראשונים שהתחילו גל של סרטים חברתיים חדשים בארץ ולטעמי הטוב שבהם. |
|
 |
|
|
|
מקום שישי: שלאגר |
כן, אני יודע, כולם בטוחים שאין על "גבעת חלפון אינה עונה", אבל שלאגר בעיניי כל כך יותר מצחיק וחתרני שחבל שהוא לא זוכה לכבוד שמגיע לו. אסי דיין אחראי לבימוי ולאחד התסריטים הכי מבדחים שנכתבו פה. |
|
 |
|
|
|
מקום חמישי: חגיגה לעיניים |
סרט מבריק של אסי דיין על עיירה קרתנית שמנסה לשכנע משורר אובדני להמשיך בתוכניות ההתאבדות שלו במקום, על מנת לעלות על המפה בזכותה. כמה ישראלי, כמה יפה וחכם. |
|
 |
|
|
|
מקום רביעי: שמיכה חשמלית ושמה משה |
הביקורות היללו את "החיים לפי אגפא" היומרני, אבל דווקא חלקה השני של הטרילוגיה של אסי דיין היה יצירת מופת אמיתית. הסרט הכי אקזיסצנטיאליסטי שהופק אי פעם בארץ. |
|
 |
|
|
|
מקום שלישי: עיניים גדולות |
בניגוד לרוב הדעות ש"מציצים" הוא סרטו הגדול ביותר של אורי זהר, בעיניי דווקא הסרט הקטן והרגיש הזה הוא שיא יצירתו. מאופק יותר, בוגר יותר ובעיקר חכם יותר. סרט מקסים אמיתי. |
|
 |
|
|
|
מקום שני: הבית ברחוב שלוש |
סרטו של משה מזרחי על בחור מזרחי צעיר שאינו מוצא את מקומו בת"א שלפני קום המדינה, הגיע לחמשת המועמדים לאוסקר בקטגוריות הסרט הזר ובצדק.
גילה אלמגור ויוסף שילוח מצוינים בתפקידים הראשיים, אך עופר שלחין המצוין גונב לכולם את ההצגה. |
|
 |
|
|
|
מקום ראשון: השוטר אזולאי |
הפורטרט העצוב מצחיק ששייקה אופיר הצליח לברוא בסרט הזה, נגע בליבות כולם. בימוי רגיש של אפרים קישון, משחק נדיר של כל הצוות והמון רגעים של חסד יצאו סרט שאם היו חתומים עליו פליני או פאוזליני היה נכנס לפנתיאון הסרטים העולמי. יצירת מופת חד פעמית. |
|
 |
|
|
|
|